Godmorgon

Jag maste bara beratta om den sjukaste drommen jag dromde imorse.
(okej kanske inte lika sjuk som den som du tanker pa Kecka men liknande)
Alla (typ hela skolan, inkl. lararna) var typ i Malmkoping och jag Kecka och 2 till som jag inte minns vilka det va, var pavag fran stallet (som inte ens ligger dar) helt plotsligt kommer Frasse haltandes pa vagen och skriker att jag maste hjalpa honom med en sak.. sa jag forsokte ringa honom vilket inte gick och vi forsokte ropa med det gick inte heller. Efter ett tag hittade vi honom iaf och han hade tydligen ramlat och kunde inte ga sa jag va tvungen att spela istallet for honom i fotbollsfinalen i Varnamo.
Och vi hade ju sjalvklart inte nagra fotbollsgrejer med oss eftersom 1. Det va sno ute, 2. Vi hade ju inte gatt vidare i fotbollen och 3. Vi hade inte ens fotboll pa tankarna, vi va ju pavag hem.
Iaf sa vi va tvugna att aka hem till Frasse for att hamta benskydd eftersom dom rod/svrata skorna hade dykt upp bara sadar.
Sa jag och Kecka fortsatter hem mot Frasse dar dom har massa manniskor i ladugarden oc vi gar igenom och vidare till deras hus och moter Gunilla som borjar ge mig typ jatte stora arbetshandskar och skit, visselpipor och massa konstiga saker sa jag forklarar att bara malvakten har handskar pa sig i fotboll och jag skulle ju inte vara det =P
iaf helt plotsligt kommer en New Holland korandes (ja det va deras traktor) och Frasse ar dum mot mig.
Sen borjade det regna en massa.
Alla blev blota och jag borjade bli helt forvirrad och stressad och matchen skulle typ borja om en timme och vi va fortfarande i Malmkoping.
Sakerna borjade forsvinna och jag och Daniela hade rosa benskydd som sog vilket gjorde mig jatte arg sa jag borjade skrika och tog 2 andra par med benskydd och formodligen la dom i bilen eller natt (jag kollade sjalkklart forst om dan fanns band att satta fast under fotterna kvar pa dom Kecka =P haha)
Men iaf sen helt plotsligt kom 2 bilar till hem varav en Peugeot och ut hoppar en stor trist Linnea.
Hon springer direkt in i huset och skriker efter Erik xD haha
Iaf jag gick in i huset for att leta efter manniskorna jag kom dit med och mina saker (Daniela hade vart duktig och skrivit pa alla papper redan, jag ville inte ha dom rosa benskydden sa jag hade inte gjrot det an =p)
Iaf jag hittar inga av mina saker daremot va Joel (en fran min gamla skolas lillebror) dar och sa hej.
Tillslut hade jag ett par benskydd i handerna och gick till bilen dar Kecka och Ida precis hade satt sig och Frasse gromade lite till.
Sa jag sa att jag skulle komma tillbaka med sakerna sen och han skrek att jag inte fick ha kol i hans bil (jag vet inte varfor det skulle vara kolpasar med overhuvudtaget) men iaf jag sa att kolet skulle va slut vi det laget.
Mamma som korde runt oss hrela dan va jatte arg eftersom hon hatar att skjutsa, Kecka va upprord och stressad eftersom en konsert hon skulle pa skulle borja om lite mer an en timme och vi skulle hinna ner till Varnamo och spela fotboll forst ?
Hon hade dessutom redan skjutit upp konserten en gang.
Ida satt mest bara i bilen.

Sen vaknade jag och insag att den drommen hade forstort halva min dag.
Och Klara berattade eftersom jag somnade innan henne tydligen att jag hade gnisslat tander innan hon somnade och det va lite laskigt med tanke pa drommen.
Men iaf nu maste jag ata frukost.

Ha en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha vilken sjuk jävla dröm :S :P Tur att det inte är så stressigt i verkligeheten :P

2008-08-15 @ 01:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0