Begravning

Dagen började med att vi skulle på denna utflykt.
Och utflykt blev det, ungar med strumpbyxor och hål i jeansen, men jag bryr mig inte så förlåt för inget.
Efter nästan 2 timmar var vi framme i vikingahuset, mörkt fast rätt varmt om man var i inre delen.
Matsäck och jag Linus och Max blev självklart syndabockar för man får minsann inte ha läsk med sig!
Barn får inge kul nuförtiden.
Lunchen var inte särskilt lugn eftersom jag fick kasta ifrån mig maten flera gånger för att springa iväg.
Men Linus har iaf vart värsta gullungen idag och jag tog nästan med honom hem.
Elin och jag hade trevligt och hon skulle bestämt sitta med mig på bussen.
Och ja på bussen hem somnade Maya, så jävla söt och när vi skulle gå av fick jag lyfta av henne eftersom hon aldrig vaknade, problemet var bara att Elin fastnat och hon hade tagit av sig skorna och rubbet så det blev lätt panik, spec eftersom vår nästa buss stod och väntade. Men alla hann med och Elin hann även med skolbussen hem.

När jag slutade skyndade jag ner till Södertälje där jag mötte upp Linn Sofie Mats och Ada.
Vi åkte och lämnade Linn sen började vi bilresan till Arboga där de har lantställe.
Jag lyckades tydligen däcka i bilen vilket jag roade med ett bra tag.
Sen kom vi fram och det var jätte fint :)
Frost och grejer.
Gropen grävdes sen la Sofie ner Ada där, graven täcktes och sen tog vi några kort.
Efter det åkte vi och hämta Tessan, lånade toan, åkte och tanka pumpa och gödde oss lite.
Tillslut var vi tillbaka i Lina och jag och Sofie tittade lite på 2½ men innan jag åkte hem.

Förresten så åkte vi förbi McDonaldsen jag Kate Madde och MarieLouise åt på påväg hem från Örebro :)

Sofie har varit så extremt stark de senaste dagarna.
Det känns som allt har gått väldigt fort.
Men Ada har haft ett bra liv sen hon kom till dem och levt många lyckliga år.
Och hon fick sin sista vila på landet, precis som önskat.
Det kanske låter fel men tack för att du ville ha mig där och för att jag fick träffa Ada och göra det bra för henne.

Nästa steg är att ta Jocke till veterinären.

I can really use a wish right now.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilket fint inlägg <3 Tack så jätte mycket för att du var med mig, skönt att ha med sig någon <3

Hade inte kunnat vara så stark utan dig och linn <3

2010-10-22 @ 00:21:05
URL: http://fiji.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0